Investment dictionary

HALO EFFECT

Halo Effect: translation

The halo effect is a term used in marketing to explain the bias shown by customers towards certain products because of a favorable experience with other products made by the same manufacturer or maker. Basically, the halo effect is driven by brand equity.

The opposite of the halo effect is "cannibalization".

For example, if a customer buys product C which is made by company X, not because of the attributes or benefits of the product, but because he or she had a favorable experience with product D - another product made by company X, the purchased item is said to be prospering because of the halo effect.

A classic example of the halo effect is the relationship between the Mac notebooks and iPod. When the iPod was released, there was speculation in the market place that the sales of Apple's Mac laptops would increase, because of the success of the iPod. The belief was based on the halo effect, as customers who had a great experience with the iPod would buy a Mac computer simply because it is made by Apple Inc.

  1. halo effectэффект гало...Англо-русский физический словарь
  2. halo effecthalo effect translation halo effectstrong halo effect effect halo effect UKu USu nounu [Su] the positive opinion that someone has of a person product company etc. a...Financial and business terms
  3. halo effectявление ореола...Англо-русский политехнический словарь
  4. halo effectявление ореола эффект ореола остаточные поля или поля производных потенциального поля вызывают явление ореолов вокруг аномалий...Англо-русский словарь нефтегазовой промышленности
  5. halo effectгалоэффект погрешность в оценке личности изза абсолютизации первого впечатления. галоэффект погрешность в оценке личности изза абсолютизации первого впечатления....Англо-русский словарь по социологии
  6. halo effectорг.em пр.явление ореола завышение оценки работника под влиянием какойл.em преобладающей черты или характеристики...Англо-русский словарь по экономике
  7. halo effectэффект ореола галоэффект нимбовая ошибкаа марк. распространение уважительного отношения к бренду сорту или торговой марке на новые продукты выпускаемые под этим же именем...Англо-русский экономический словарь
  8. halo effectЭффект ореола. Краткий толковый словарь по полиграфии....Краткий толковый словарь по полиграфии
  9. halo effectэффект ореола амарк. распространение уважения к сорту или торговой марке на новый продукт который продается под тем же именем б упр. завышение оценки работника под влияни...Новый англо-русский толковый словарь по маркетингу и торговле